Cyklodům u Černigova se přestěhuje

Mladá fronta DNES | 9.5.2015 | Rubrika: Kraj Hradecký | Strana: 2 | Autor: — Petr Záleský | Téma: Magistrát města Hradec Králové

Verdikt ministerstva kultury, které se nechalo slyšet, že hotel Černigov nemá parametry kulturní památky, nepošle k zemi jen nejvyšší hradeckou budovu, ale i první evropský parkovací dům pro kola. Populární Bike Tower bude muset ustoupit stavbě nového komplexu Clarion.

Na rozdíl od 40letého hotelu však ani ne tříletá věž dostane šanci na přežití. Radnice hodlá zařízení, které ubytovalo už více než 30 tisíc bicyklů, přestěhovat jinam. „Máme několik vytipovaných lokalit, ale dokud nebude jasno, nechci o nich mluvit,“ řekl náměstek hradeckého primátora Jindřich Vedlich.

Mezitím se však objevil jiný nečekaný problém. Město si vyhlédlo náhradní prostor před budovou drah, ale záměr padl kvůli příliš velké hustotě inženýrských sítí. Hradec také počká na vyjádření autora podoby Riegrova náměstí architekta Patrika Kotase i na stanovisko developerské společnosti CPI coby investora Clarionu.

„Pakliže cyklodomu hrozí vymístění kvůli plánům na demolici Černigova, je to další důvod, proč proti tomuto necitlivému záměru protestovat,“ uvedl na Facebooku krajský zastupitel Otakar Kalenda (ČSSD).

Zbyněk Sperat z Centra dopravního výzkumu doufá, že radnice míní parkovací dům stěhovat maximálně o několik desítek metrů. „Pokud by opravdu bylo nutné hledat alternativní místo pro stěhování, musí zůstat buď u nádraží, anebo mezi ním a autobusovým terminálem, protože jinde nemůže tolik fungovat,“ pronesl.

Protože se první cyklodům osvědčil, město již ze svého rozpočtu vyhradilo 20 milionů korun pro stavbu dalších dvou. Měly by stát v areálu fakultní nemocnice a u vědecké knihovny a kolaři by v nich měli poznat řadu vylepšení. „Podle našich propočtů by začátek stavby mohl vyjít na listopad. Bude záležet na celém řízení a samozřejmě na počasí,“ pokračoval Vedlich.

Další hradecké cyklodomy by v příštích letech mohly stát u zimního stadionu, kongresového centra Aldis či u obchodního centra Futurum. Jisté je, že už příští dva budou mít dvanáct místo původních osmi boků. Díky tomu se sem už vejdou kola ověšená taškami nebo doplňky. „Větší bude také vstupní prostor a zaparkovat bude možné i kola s dětskou sedačkou či stará prvorepubliková kola, která jsou delší,“ řekl spoluautor parkovacího domu Rudolf Bernart a uvedl, že se rovněž podstatně zkrátí čas k uskladnění kola: ze současných 35 vteřin na pouhých 14. Platební terminál bude komunikovat v několika jazycích a hradecký cyklista bude mít možnost platit městskou kartou.